vrijdag 17 februari 2012

Zeemans graven

Februari 17, playa San Pedrito
Inmiddels het Nederlandse stel gevonden, Hans en Liz. Wonen 15 jaar in Canada, maar brengen de winter hier door. Gezellig gekletst en verschillende tips gekregen. Gisteren op pad geweest voor o.a. gastanken. Daar moesten we een behoorlijk eind voor karren, 40 km. Dus gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat boodschappen te doen. In de Wal-Mart kwamen we Duitsers tegen die met Seabridge op pad zijn, een geleide tour over de Baja. Laten we even naar de camping gaan om te kijken hoe dat gaat! Camping stond hartstikke vol met Prusen! We hadden het al gauw bekeken; voorlopig gaan we liever alleen op pad! Dus snel watertanken, plee legen en weg wezen.
Hotel California
Vanmorgen vroeg besloten om naar Todos Santos te gaan. Je gelooft het niet, maar we hadden zelfs een flink stuk van de 80 km een 4 baans autoweg, helemaal nieuw. Maar het blijft oppassen want op een viaduct komt ons een koe op haar gemak tegemoet wandelen! Op de snelweg!! In Todos Santos hebben we koffie gedronken in het wereld beroemde Hotel California; wereld beroemd geworden door de gelijknamige song van John Steward van de Eagles. TS is als een oase in de desert, overal palm bomen, bloeiende struiken en zelfs een fontein. Leuk art stadje op behoorlijk niveau. Na het eten van een taco op naar de beach. Playa Cerritos, maar dat was niet leuk; veel te veel toeristen met auto’s en geen campers. Via de tip van een Mexicaanse reisleider/taxichauffeur kwamen we op playa San Pedrito. D.w.z. we kwamen eerst in een steengroeve terecht, maar de bewaker wees ons een pad naar de goede weg. Behulpzame Mexicanen! Vanavond genoten van de zonsondergang in de Pacific Ocean, echt prachtig.
We hebben nu een “dongel” zodat we wat meer internet mogelijkheden hebben. Het ding werkt zelfs hier op dit afgelegen strand.